Co robić w przypadku zgubionego bagażu?
Co zrobić, jeżeli na lotnisku nie ma mojego bagażu?
W tej sytuacji trzeba udać się do punktu zagubionego bagażu („Lost luggage”), gdzie musimy pokazać swoją kartę pokładową i odcinek potwierdzający nadanie bagażu. Tam wypełnimy tzw. PIR, czyli protokół nieprawidłowości bagażowej, który załączamy do reklamacji składanej następnie na ręce przewoźnika. Na jej rozpatrzenie ma do 30 dni.
Reklamację można złożyć także w przypadku, gdy bagaż jest opóźniony. W przypadku zagubienia walizki czy torby, część przewoźników oferuje klientom drobną rekompensatę, dzięki której możemy kupić najpotrzebniejsze rzeczy (np. środki higieny). Nawet jeśli przedstawiciele linii sami nam tego nie proponują, to warto się o to upomnieć.
Pamiętajmy też, że jeśli w walizce mieliśmy coś cennego (np. najnowszy iPad), to linia raczej nie pokryje kosztów tego urządzenia (do odprawianego do luków bagażu nie powinniśmy wkładać nic kosztownego i drogocennego). Chyba że zgłosimy to w trakcie odprawy – wtedy będziemy mogli ubiegać się o większe odszkodowanie. Warto też pomyśleć o wykupieniu prywatnego ubezpieczenia podróżnego.
(gs)
za| Goniec.com